פינת הפרשנים: "בלי חוק גיוס כבר עדיף ממשלת שמאל"

    אבי יעקב No Comments on פינת הפרשנים: "בלי חוק גיוס כבר עדיף ממשלת שמאל"

    יעקב ריבלין ואבי בלום ב'מהדורה המרכזית' בהגשת בצלאל קאהן באולפן הקיץ בבנייני האומה. "שני השרים הכי כושלים בממשלה הם סמוטריץ' וגלנט, ואם שני אלו צריכים לשבת יחד ולגבש את חוק הגיוס, מצבינו לא טוב". "ביום שאחרי נפילת חוק הגיוס, מועצת גדולי התורה תורה ליהדות התורה לפרוש מהממשלה. אם אין חוק מוסדר כבר אין לנו מה לפחד ממשלת שמאל"

    בצלאל קאהן, יעקב ריבלין ואבי בלום
    11:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "אירוע בסדר גודל תנ"כי": סיוון רהב מאיר על מות ראיסי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יעקב ריבלין ואבי בלום ב'מהדורה המרכזית' בהגשת בצלאל קאהן באולפן הקיץ של 'קול חי' בבנייני האומה: בלום: "אני חושב ששתיקת הח"כים החרדים היא עקב חוק הגיוס שיונח על שולחן הכנסת לאחר הפגרה". ריבלין: "ח"כי דגל חוששים לדבר בגלל משבר ההנהגה החריף וחוסר הוודאות בכל מערכת הבחירות המוניציפלית. הח"כים מאגודה מדברים יותר".  ריבלין: "בגלל שאנחנו מראיינים קשוחים ולא נוחים כמו בערוץ 14, הם ממעטים להתראיין אצלינו". בלום: "ביהדות התורה נכנסו לעניין חוק הגיוס במלוא הרצינות. חוק יסוד לימוד התורה נגנז כנראה לחלוטין, אבל על חוק הגיוס ילכו עד הסוף". בלום: "לעולם לא תהיה הזדמנות נוחה יותר לעלות את החוק. צריך פשוט להעביר את זה עכשיו".

    ריבלין: "אני חושש שגלנט שגם ככה מפחד יסרב לתמוך בחוק הגיוס, וכמוהו גם קיש ושאר יפי הנפש". בלום: "הטעות הקשה הייתה להסכים למסור את סמכויות חוק הגיוס לסמוטריץ', כאשר כולנו רואים בכל עניין את המתיחות הקשה בינו לבין גלנט שתוקעת כל דבר טוב". ריבלין: "שני השרים הכי כושלים בממשלה הם סמוטריץ' וגלנט, ואם שני אלו צריכים לשבת יחד ולגבש את חוק הגיוס, מצבינו לא טוב". בלום: "הקרדיט האמיתי מגיע לבן גביר, שלמרות כל הביקורת הקשה שיש לנו עליו, על העלייה להר הבית וכדו', הוא עושה סדר אמיתי במשטרה. עליו כבר הייתי סומך יותר מגלנט וסמוטריץ' לגבי חוק הגיוס".

    ריבלין: "ביום שאחרי נפילת חוק הגיוס, מועצת גדולי התורה תורה ליהדות התורה לפרוש מהממשלה. אם אין חוק מוסדר כבר אין לנו מה לפחד ממשלת שמאל. אגודה דורשת פסגת התגברות, וש"ס מבקשת להעביר קודם את חוק הגיוס". בלום: "אם לוין ישתהה מלמנות נשיא לעליון, עוזי פוגלמן יתמנה".

    האזינו



    0 תגובות